Monthly Archives: December 2011

GOTT NYTT ÅR!!

Japp idag är den absolut sista dagen på detta år. Det har varit ett väldigt händelserikt år vill jag lova! 2012 kommer bara bli ett riktigt bra år har jag en känsla av.. (som man brukar säga men det känns … Continue reading

Posted in Resa | 1 Comment

Hotellfrulle

Första morgonen som jag käkar hotellfrukost buffé. Ja det var rätt så gott.. Är ingen frukostmänniska men helt okej. Muffinsen var ju bäst! Nu ska vi iväg.. See you later!

Posted in Resa, Smakupplevelse | Leave a comment

Barhäng och en favorit i repris

Började kvällen med lite barhäng vid poolen.. Soft! Sen ut på staden för att göra en favorit i repris.. Gatukäk. Upptäckte att vi gick helt åt fel håll så en tuckituck blev det till favoritstället. Leo ser mer rädd ut … Continue reading

Posted in Resa | 11 Comments

Solsken och blå himmel

Japp det har gått nästan två dagar nu sen jag skrev.. Sorry långt inlägg kommer nu! Vi har det bra.. (det var inte meningen att göra dig orolig Ronja) haha.. Vi har haft riktigt fint väder nu i två dagar … Continue reading

Fullt drag i Ao Nang

Det är så stor skillnad från att vara på det mest lugna till att komma hit där det bara är att gå utanför dörren så är man mitt på shoppinggatan, massa bilar och fullt med folk. Det är skillnad. Nu … Continue reading

Tagit en varm dusch

Vi hade verkligen fullt upp… Det första vi skulle göra när vi kom fram var att hitta boende för oss alla. Det var verkligen inte det lättaste. Två barn som är trötta/hungriga och en stad fullt av turister, det är … Continue reading

Morgonsol!

Jag har redan en känsla av att jag kommer sakna detta, en natt till hade inte gjort någonting. Jag är glad för att vi hittade hit och har sovit här två nätter.. Vi hade tur som fick bästa hyddan. Igår … Continue reading

Posted in Resa, Uncategorized | Leave a comment

Kommer sakna detta..

Kvällarna här är något alldeles speciellt. Det går inte förklara med ord, man måste uppleva det för att förstå känslan. Tror att bilderna kan tala lite för sig själva. I morgon lämnar vi vår hydda här.. Vi tar båten tillbaka … Continue reading

Posted in Resa | 3 Comments

Väntar på mat i båten..

Vi trivs och har det bra. Sista dagen som vi kommer vara på Koh Lanta. Planerar att åka tillbaka till Ao Nang/Krabi i morgon. Det tror jag kommer bli perfekt. Vädret här har inte varit det bästa. Hoppas på bättre … Continue reading

God morgon

Jennie och jag tog en morgonpromenad. Leo har också vaknat och sitter här vid stranden.   Första natten i hyddan gick bra, det var jätte mysigt. Sov skönt även om sängen var stenhård. :) Nu ska vi käka frukost, det ska … Continue reading

Årsdagen

Idag är det årsdagen för det som hände här 2004. Så ikväll bjuds det på buffé och så får man donera pengar. Det blir party hela natten, även om det låter ganska hemskt att parta en sådan här dag. Här … Continue reading

Posted in Resa | 2 Comments

Klong Khong beach WHERE ELSE

Nu ska vi ta tuck tuck till nya stället. Vi har packat ihop våra grejer och bara tagit det lugnt på morgonen. Jag gick en långpromenad på låååånga stranden idag som tog en timme att gå fram och tillbaka.. Det … Continue reading

Moppetur i Koh Lanta

Vi har haft världens bästa dag! Såhär trivs jag som fisken i vattnet.. hahah. Vi fick se massor av Koh Lanta, åkte nästan runt hela ön. Älskar den här naturen med djungel och fina stränder. Får verkligen se hur folk … Continue reading

Julaftonskväll

Vi hade julbord på thai vis.. beställde in massa god mat och åt lite av allt. Blev helt propp mätt, bättre än julbord var det Käkade på ett jätte härligt ställe mitt på stranden, bästa personalen och väldigt god mat. … Continue reading

Poolbad på julafton

Det känns absolut inte som julafton, och det är det heller inte för mig. Det finns bara ett sätt att fira julafton på och det är hemma i Sverige och med hela familjen. Jag hoppas ni där hemma kommer få … Continue reading

GOD JUL

Vi alla önskar en GOD JUL!

Posted in Resa | 1 Comment

Bus kul på stranden

Vi hade riktigt kul på stranden idag.. hahaha en tjock sjöjungfru fick jag bli. Viggo fick sexpack, lilla Leo fick plats i gropen jag grävde så söt Det påminde så himla mycket om Guadeloupe när jag jobbade som Kids Klub … Continue reading

Posted in Resa | Leave a comment

Whiskey sitter fint på eftermiddagen

Så jävla gött! Var tvungen att köpa Jack innan vi drog till Koh Lanta. Det är semester och minnen från Kroatien och hemma när man var sådär 16 år. Måste sätta minnen med Jack i Thailand också hahaha

Posted in Resa, Smakupplevelse | Leave a comment

SINGHA

Har precis käkat lite, eller dom käkade lite.. jag tog en stor SINGHA Dagen har varit väldigt lugn, vi har varit här på stranden och poolen och badat. Viggo och jag har spelat kort, han är grym på kort. Snabba … Continue reading

Posted in Familj, Resa | Leave a comment

En försvenskad kväll

Ne så illa har det inte varit Det var väldigt mysigt när vi satte oss och tog en varsin fin drink. Gillade baren, det var soft. Sköna snubbar och härlig känsla på Mook Anda Bar. Som var döpt efter rastamannen … Continue reading