Monthly Archives: February 2012

Shopping dag i Bali!

18.45: Idag har vi varit på ett köpcenter som Hanna tog oss till. Jag brukar aldrig shoppa utan att hinna tänka efter men här blir det “varför tänka KÖÖÖÖÖP!!” Så jag shoppade loss på tre timmar eller vad det kunde … Continue reading

Efterslängare

08.00. Har fått en riktigt god natt sömn. De andra sover fortfarande. Jag ser inte riktigt vad det är för väder ute, men det ser ut som att det är helt okej, lite molnigt. Antingen blir det att gå ner … Continue reading

Framme i Bali!!

Fan vad det känns skönt att vara framme i Bali! Äntligen.. Hittade till slut brudarna och som jag blev glad när de kom inspringandes där jag satt helt själv på internett Cafét. Det var ju lite kul att de hade … Continue reading

Bangkok

Då var vi framme i Bangkok efter en båtfärd och en lång bussresa. Vi ligger nu på ett rum mitt på koh san road klockan var halv fyra när vi kom fram. Det kommer bli att försöka sova lite.. Här … Continue reading

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Börjar uppskatta molnen lite..

En molnig dag var bara sköööönt idag! Det är så otroligt hett i solen så det blir att man måste ligga i vattnet nästan hela tiden. Känner mig ganska så färdig här på Koh Tao och Thailand överlag (tror vi … Continue reading

Dags att boka flyg.

Det blir Bali den 28de. Så nu sitter jag och kollar flyg från Bali till Filippinerna. Eftersom jag måste ha en utresa från Bali innan jag åker dit. Det som bli lite svårt är just vart i Filippinerna jag ska … Continue reading

Ikväll blir det fest.

Ja jag sov ju bort hela  min blogg stund efter stranden. Så då blir det ett snabbt inlägg precis efter middagen som blev min favorit, panang curry med cashewnötter!! ssssååååå jävulskt gott.. Nu så har vi köpt med lite öl … Continue reading

Det här är livet på Koh Nangyuan

Det blev en båttur till ett utav de absolut finaste ställen jag varit på.. Det var nästan som taget ur en saga. Koh Nangyuan!   Så fort vi närmade oss såg man hur isblått och glasklart vattnet var, man … Continue reading

Love it here

En helt vanlig dag på stranden. Uppbränd efter 30 min på Emelies luftmadrass, jag som tyckte det var så skönt att ligga guppandes ute på vattnet för att slippa hettan på stranden. Kanske skulle tänkt på att smörja in mig.. … Continue reading

Posted in Resa | 4 Comments

GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA, 70 BAST!

Idag är det din dag och du blir bara äldre och äldre din gamla gubbe men sinnet är lika ungt som på ett barn.. hahaha Det är därför jag älskar dig så mycket, för det är ingen som har en … Continue reading

Posted in Familj | 1 Comment

Let´s go for a ride..

Det började med att vi fick ganska så värdelösa moppar.. men fram kom vi och att vi skulle till ett paradis var jag inte riktigt beredd på när vi drog iväg. Men satan vad fint det var.. välkommen till en … Continue reading

New Heaven Café

Då har vi precis ätit en ordentlig frukost för snart ska vi iväg med mopparna för att leta reda på en strand som ska vara lite större och finare.. Vi har ju “Barbro” (Johanna) som har bott på Koh Tao … Continue reading

Happy day

Igår låg jag verkligen uppe länge för att verkligen få ut något trevligt inlägg, men då fungerade inte internett så då blev det inget med det. Typiskt! Igår sov vi vääääldigt länge, kom upp och käkade frukost sent.. Jag längtade … Continue reading

Posted in Resa | Leave a comment

Saknar den här lilla skit ungen..

Och nej hon är ingen liten skit unge.. Hon är såklart sötaste tjejen som finns! Som fyllde 2 år innan jag åkte, och var så nöjd med alla presenter som hon fick. Massa kärlek till Malva och hela familjen där … Continue reading

Posted in Familj | 1 Comment

Första kvällen på Koh Tao

Eftersom vi alla var väldigt trötta igår och vädret var ingen höjdare så blev det en vilodag. Gott käk fick vi i oss senare på kvällen.. sen blev det inte så mycket mer av den dagen.

Mysig nattfärd

Första reaktionen när vi fick se nattfärgan blev; JAHA.. ska vi åka med den där eller??! Det gick hyfsat bra, gungar fortfarande lite i huvet. Emelie och jag gjorde det lite mys med film.. Jag drömde någonting om att båten … Continue reading

Dags för långfärd..

Snart ska vi börja resan till Koh Tao som kommer ta ett antal timmar. Tur att jag såg i min väska att jag hade en ynka åksjuktablett med mig. Den sparar jag på till bussresan. Vi kommer först åka färga … Continue reading

Maya bay och tre brudar

Idag hade vi en riktigt bra dag ute på havet, fick ju se massa fina fiskar och koraller som för det mesta hade dött ut men det var riktigt häftigt att få se hur mycket fina fiskar det finns. Då … Continue reading

Frukost innan båttur

Sitter nu och käkar frukost, i närheten där vi bor.. Bättre väder idag!! JAAAAAA Så nu kommer det bli en härlig dag på havet.. Fixade en longtailboat i morse innan frukosten för 1300 bath som ska ta oss ut till … Continue reading

Bambootattoo

Tattuering är kul och det här var vad det blev för brudarna i kväll. INTE jag.. nej nej min kropp får ingen sätta nålen i, inte änns jag själv! Ett litet ankare och ett körsbär blev det för dem båda. … Continue reading