Framme i Bali!!

Fan vad det känns skönt att vara framme i Bali! Äntligen.. Hittade till slut brudarna och som jag blev glad när de kom inspringandes där jag satt helt själv på internett Cafét. :) Det var ju lite kul att de hade boendet rätt över gatan.

Det har verkligen varit riktigt intensiva dagar, från när vi lämnar Koh Tao tills att vi äntligen sitter här på en restaurang på Poppies Lane 2 i Kuta. Underbar liten gata. Så sjukt mycket shopping så jag blir helt hisspig. Nu ska det shoppas!! :D Det var bra Jennie att du sa att jag skulle dra hit!

Bilder från de här dagarna kommer senare. ;) Så det blir bara mycket text nu så den som orkar den får läsa. :P

Vi kom fram i Bangkok kl 4.00 på natten och tar in på ett gest hause på Koh san road som var het sinnessjukt fullpackad gata med små stång, party, backpackers. Tyckte det var ganska vidrigt. Men en upplevelse!
Sov där till kl 11.00 och så hade vi en otroligt lång dag framför oss. För att fördriva tiden så drog vi iväg på en tuck tuck i några timmar för 5 bath var. Fick se tre tempel, skräddare och allt till en jätte stor juvel affär.. där stod jag helt frälst och var så sugen på att köpa en diamantring ;) men det blev ingen.
Efter det blev det till Terminal 21 som är ett nyöppnat shoppingcenter. Det var riktigt coolt! Tog tåget vidare till alla tre Siam shoppingcenter, och till sist Paragon. Jag shoppade inte mycket kläder för det hade vi inte tid med (det ska jag göra här på Bali) men en väst blev det och självklart kamera prylar. ;)
Avslutade kvällen i Bangkok med BIO tillsammans med två utav Emelies och Hannas vänner som vi mötte upp i Bangkok på kvällen!! Skit dålig film men det var ändå kul.

Kl. 01.30 då var det dags att lämna Bangkok och dra ut till flygplatsen. Det var ingen mening med att ta in på ett rum när Hanna och Emelie skulle åka med flyget kl. 6 på morgonen så där satt vi helt utslagna på flygplatsen och väntade och väntade! Vid 4.00 blir jag lämnad ensam för då var det ju BARA 6 h kvar tills jag kunde checka in… mitt flyg skulle ju lyfta kl. 11.05 så där satt jag på Weynes Coffee och kollade på två filmer :) det var rätt så okej faktiskt förutom att man bara blev tröttare och tröttare och kände sig bara äckligare och äckligare. Duschen har varit så fruktansvärt efterlängtad!

Till slut när det äntligen var dags att checka in så kunde jag känna att jag var på väg mot Bali. Mellanlandning i Kula Lumpur och flyget var redan något försenad innan starten. När jag väl var framme så kände jag att jag hade gott om tid, 40 minuter var ju massor tänkte jag, för det såg inte så jätte stort ut så jag tog det lugnt där till en början.. tills jag kommer fram till en anslutning med tåg som ska ta mig vidare. Då fick jag lite mer panik när jag upptäcker att tåget tar mig ut till en minst lika stor terminal. Det var inte så liten flygplats, utan sjuuuuukt stor.

Slocknar på flyget från Kuala Lumpur till Bali och sover stort sätt hela flygresan. När jag väl kommer fram så var det bestämt att Emelie skulle ha skickat ett sms till mig för att berätta till vilket hotell taxin skulle ta mig. Förts ta ut pengar och jag hade ingen aning om hur mycket jag ska ta ut för jag har ingen koll alls på valutan. Jag vet att det är stora pengar men hur?! Så jag tog ut en miljon indonesiska rupiah. Catsching!! ;)
Sen när jag kommer ut fick jag inte igång någon service på telefonen så där står jag helt förvirrad utanför flygplatsen och bara väntar på att telefonen skulle hitta en operatör. Taxichaför efter taxichaför frågar om vart jag ska, vilket jag inte vet det jag vet är att jag INTE ska ta en taxichaför som står utanför flygplatsen utan gå till en lucka någonstans för att beställa taxi.
När jag märker att telefonen inte kommer komma igång så var det ju bara ett alternativ och det var att ta sig in till Poppise Lane 2 och leta rätt på internett för att på nått sätt få tag på Emelie och Hanna. Det gick ju skit bra för där kommer dom efter bara 10 min och då visar det sig att vi bor på hotelet mittemot där jag satt. Så sjukt!! :) Då skulle ni ha sett min lycka när jag ser dom instormandes där jag sitter själv.. hahaha.. så nu är allt i sin ordning och det känns sjukt bra att vara här!!!

Här kommer lite bilder från galna kvällen på Koh Tao. :D

Den här kvällen kommer man minnas länge. Eller?! ;) Som ni vet är det killar som uppträder. Ladyboys!

This entry was posted in Resa. Bookmark the permalink.