Paradisöarna i Palawan

Nu är det torsdag och idag ska vi åka från El Nido till Boracay. Vi kommer flyga dit härifrån med världens minsta flygplan, Eric är livrädd och jag tycker bara det ska bli kul. :) Vi var förbi flygplatsen och hämtade ut våra biljetter för två dagar sen.. hahaha.. Eric fick ju panik när han såg hur litet flygplanet var.

På Boracay ska vi möta upp Björn som kommer vänta på oss där.

Sammanfattar lite snabbt våra dagar vi hade ute på Dolarog. Det kommer inte bli så väldigt bra skrivet men jag tror att bilderna är mer intressanta. ;)

Tricyckle mot Corong Corong för att bli upphämtade med båt som tog oss ut till Dolarog Beach resort. Där hann Eric spela lite basket med grabbarna innan båten drog iväg.

Barnen här är underbara, alltid glada och älskar att bli fotograferade. :)

När vi kom fram var det som att komma till ett paradis. Det var helt otroligt fint. Blev bjuden på en välkomstdrink i solen, det var inte någon god kokosnöt men mysigt var det. Vi var helt själva där när vi kom, personalen var väldigt trevliga och berättade att vi hade gratis turer vart vi ville. Vad vi än ville göra så fixade dom det åt oss.

Hela den första dagen låg vi bara på stranden och njöt av lugnet.

Solnedgång fick vi också första kvällen och den njöt vi av på bryggan med var sin bannanshake, suppergott!

Vi blev helt till oss när vi fick se vart vi skulle bo, bodde självklart i en egen liten bungalow som var jättefin. Fyra nätter i den kändes ju inget annat än hur bra som helst. I boendet inkluderades frukost och middag på kvällen, all islandhopping och turer vart man än ville.. det fanns dykutrustning, kayak, vindsurfing och vattenskoter som man kunde låna. Men självklart var vattenskotern trasig annars hade väl jag kört sönder den.

Maten var sådär, det var nog den ända nackdelen. Helt okej men tröttnade ganska snabbt. Det var ingen meny utan man blev serverad mat på kvällen. Det var ju trerätters så sjukt mycket mat.

Första två dagarna så åkte vi på islandhopping. Kommer knappt ihåg hur många platser som vi fick se, men man blev lika överraskad av hur fint det var varje gång.

Vi snorklade vid ett jätte stort korallrev där såg vi en revhaj (Eric såg två). Det var riktigt häftigt.. men jag blev lite smårädd.

Vi fick bland annat se Snake island som var ett jätte stort sandrev som gick mellan två öar. Där var det så pass grunt så man kunde gå hela vägen mellan dom.

Slutet på första dagen så åt vi lunch på en paradisö, det var en jättefin vit sandstrand. Det blåste på ganska bra där så Eric drog upp tränningskiten.. Vi skulle ju lära oss kita när vi var här men åker till Hjo i sommar så får Jesper lära oss. ;)

Tror inte jag har visat bilder på Erics fötter men de svalorna han har på fötterna var första tatueringarna jag gjorde på honom. Nu är inte de färdiga men när vi kommer hem så ska jag färglägga. Det ska bli riktigt kul! :)

Det är underbart att vara här med Eric vi har haft det jätte bra. Jag var väldigt förkyld första dagarna men nu mår vi båda väldigt bra igen.

(Älskar mina två (tre) nya Insight bikinisar)

Den absoluta favoriten för oss båda var Hidden Beach som låg gömd 1,5 h båttur ut till havs. På dessa platser brukar det vara fullt med turister men vi hade väldigt tur med våra utflykter och var oftast helt själva.

Det coolaste vi gjorde var grottorna. Jag förstår inte hur jag vågade gå in i det där lilla hålet rakt in i berget men när man väl var där inne var det värt det. Under andra världskriget gömde sig japaner inne i de grottorna. Man kan än i dag hitta små skelettbitar från de som gömde sig därinne.

Den andra grottan, Cathedral Cave, var en grotta som man fick simma in i.. det var ännu värre. Är det någonting jag har fobi för så är det steniga bottnar. Jag kan få panik och vågar knappt sätta ner fötterna. Jag tycker det är jätte otäckt när man inte ser botten eller när det lyser upp och man ser mörka och ljusa partier, då man vet att det är äckliga stenar under.. fyyyyy!! Men det gick bra så länge jag simmade bredvid Eric och han fick sätta ner fötterna först. :)

När man väl hade simmat in så kunde man gå upp på land inne i grottan, lättnad.

Kvällarna på Dolarog går inte beskriva i ord riktigt, här är blandade bilder från kvällarna vi hade med solnedgång.

Nu blir det frukost och sen packa ihop våra saker för att bege oss bort till den lilla flygplatsen. Dagarna här i El Nido har varit bra, kändes skönt att få komma tillbaka till civilisationen. Fyra dagar där ute räckte, det blev helt perfekt vi hade inte klarat av en natt till tror jag. Känner att när vi väl kom tillbaka till El Nido andra gången såg man det på ett helt annat sätt, det var så skönt (få välja själv vad man ville äta). Älskar El Nido det är under mysig liten by och inte så mycket turister.

Önska oss lycka till på flygresan! :) Jag ska hålla Eric i handen han kommer klara sig fint!

Saknar er! Puss

This entry was posted in Resa. Bookmark the permalink.

4 Responses to Paradisöarna i Palawan

1. Ronja says:

Så himla underbart härliga bilder. Vill också vara där!!! Fina bilder på er. Du är finare än finast! <3<3

• admin says:

:) Ja vi vill att ni ska vara här, vi pratar om att det skulle vara så himla underbart om du och robin var här med oss. Tycker vi ska planera och göra en resa tillsammans i framtiden. Snart blir det iaf Kroatien och dit längtar vi massor! :) det ska bli underbart! Ses snart! Pussar

2. Rebecca says:

Vilka underbara inlägg du gör Lisa, de där solnedgångarna alltså! Så himla kul att få se och läsa hur ni har det men jag blir tokig av avund :) Njut nu resten av resan för herregud vad du är värd den! Pusselipuss

• admin says:

:) tack så mycket, vad kul att du gillar mina inlägg. Försöker så gott jag kan. Vi har det jätte bra och ska verkligen njuta sista dagarna nu.. men man längtar lite hem till familjen så klart! så det ska bli skönt att komma hem den 20de. Hoppas att allt är bra med dig och att vi ses snart! Puss puss