Då har man gjort en dag i Manila också

En bra start på dagen är självklart en god frukost. Här är en bra start på dagen att gå upp på morgonen och njuta av värmen från solen och utsikten över havet, för frukosten här är inte den bästa.. men jag njuter!

Flygresan var en upplevelse måste jag säga. Eric han var ju jätte nervös stackarn. Så sitter jag och tycker det ska bli skit kul. Jag var faktiskt lite rädd när vi skulle landa, kan ju inte riktigt säga att de där små planen är speciellt stabila. Lättade några gånger från sätet och det vinglade ganska kraftigt.

Tror inte att vi kan ha varit mer än 15 stycken som åkte i det där lilla flygplanet. Fram kom vi till Manila efter en timma och femton minuter. Hade vårat plan startat den tiden det var tänkt så hade vi hunnit med flyget från Manila till Caticlan redan idag. Eftersom det inte var i tid så var det bara att planera en natt i Manila och vänta tills nästa flyg i morgon bitti lyfter.

Vi satt läääääänge och kollade efter ett bra hotell för att inte hamna någonstans där man inte ska hamna. Manila är Manila och här vill man kanske helst inte spendera några nätter överhuvudtaget men själv har inte jag fått någon dålig inställning till Filippinerna alls, det har verkligen varit hur bra som helst. Så själv tar jag det ganska så enkelt till skillnad från Eric. När de var i Manila så blev de ivägkörda av en taxibil till slummen mitt i natten då de igentligen skulle till Gate 3. Det hände som tur var ingenting utan de kom dit de skulle till slut men jag förstår paniken. Så att inte ta så lätt på Manila är nog helt rätt.

Vi kom till slut överens om att vi skulle ta in på Victoria Court Cuneta som jag tyckte var lite coolt och hyfsat billigt. När vi kommer så ser vi att det är rätt så porr inspirerat.. hahahaha.. Det är coolt som satan men när det ligger en kondom på sängen (inte använd givetvis) så säger det ganska mycket. ;) Den här videon säger ju ganska mycket också. Jag gillar det!

Det är jävligt snyggt gjort, inget rum ser likt något annat. Sen betalar vi bara ca 350 kr för en natt. Ligger 3,5 km från flygplatsen, tar bara 15 min med taxi + att det låg 1 km från världens största shoppingcenter, SM mall of Asia. Shoppingcentret har fyra stora byggnader som är sammankopplade med varandra med gångar mellan, grov ytan är på 386,224 kvadratmeter. Givetvis passade vi på att åka dit.

Det var helt sjuuuuuuuuukt!! Det fanns allt man kunde tänka sig, till och med en skridskobana.. haha. Det gick inte hålla koll på vart man hade gått och inte det var så sjukt stort. Nästan 2 miljoner människor besöker SM mall of Asia varje dag.

Kolla in den här filmsnutten.

Även om jag inte skulle köpa någonting så går det inte riktigt låta bli. Det fick bli träningskläder från topp till tå, skit bra! Nu ska jag börja springa när jag kommer hem. ;) Var inne i Nikebutiken och hittade grymma grejer. Eric blev också ett par joggingskor rikare + lite annat.

Efter en lång dag så åkte vi tillbaka till våran sex suite. :P Självklart var jag tvungen att testa mina nya kläder och skor. Så jävla snygg kände jag mig.. vilken puma jag kommer bli på löpparspåret. hahaha..

Nike air max + 2012 blev det, nya skor som släpptes för en månad sen. ;) Sprang runt lite gjorde några dansmoves på sängen och ni kan ju änka er vilken glädje.. nu vill jag ju bara ut och löpa när jag kommer hem. :D Det är kläderna som ger motivationen. Snygga och sköna träningskläder är ett måste, eller?! vi får väll se. hahaha.

Ne nu är klockan för mycket, Eric ligger redan bredvid mig och sover. Klockan är två på natten och vi ska upp om en timme. Så om det kommer bli något sova för mig är tveksamt. Men det är så värt att ligga uppe för er skull så ni ska få se hur vi har det. Flyget mot Caticlan går sex någon gång på morgonen sen båt över till Boracay. Spännande!

Sist men inte minst, Manila för mig var skit bra. Har inte känt av någonting som är osäkert så är det någon som ska spendera en natt i Manila så gör som vi gjorde. SM mall of Asia är ett måste att se! :) Självklart ska man vara vääääldigt försiktig när man är i Manila, saker händer så är det bara.

This entry was posted in Resa. Bookmark the permalink.

2 Responses to Då har man gjort en dag i Manila också

1. Jennie says:

Skitsnygg! Skorna är grymma. (vill ha) Ni verkar ha det hur bra som helst. Fina bilder! KRAM

• admin says:

tack, jag älskar skorna.. :) så nu ska det bli träna när jag kommer hem. Ja vi har det jätte bra här, saknar er hela familjen pintar eklund! Viggo och leo.. det ska bli så skönt att få komma hem och träffa er! Hälsa hem till alla. Pussar